23 mars 2013

Whiteboardskrivande

Ibland när man tänker på hur och vad som händer utifrån en bild som görs i ett förberedande sammanhang, så blir i alla fall jag lite imponerad. Ett antal ord staplade på varandra i en viss ordning ger ett resultat i form av ett stort antal radioavsnitt. Ett antal påståenden på en whiteboardtavla har styrt upp samtalen och format idéer om bildning och om hur lärande kan gå till. 












Nu fortsätter arbetet med våra avsnitt på poddradion. Det finns punkter i vår skrivna dagordning på tavlan som inte behandlats ännu och nya idéer och tankar har kommit fram. Vi kommer att samtala om pedagogik och lärande med inbjudna gäster och fortsätta våra samtal jag och Yvonne. Det är och kommer att vara en pedagogisk mötesplats för alla som vill vara med. Ute lyser solen, våren är faktiskt på väg.
vid pennan idag, Bernt

1 kommentarer:

Jag håller med dig Bernt! Helt fantastiskt att vår struktur håller så pass bra!
En annan sak jag tänkte på och som jag kanske ska blogga om framöver handlar om lärande i samtal.
Jag lär mig otroligt mycket av våra poddsamtal både av att vi samtalar men också av att lyssna på dem efteråt.
Bara det är ett poddavsnitt i sig...
Vid tangenterna Yvonne

Skicka en kommentar

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More