18 april 2013

Om kursens deltagare och rummets betydelse


Våra deltagare på cirklar och utbildningar
Vad kan du ta reda på om människorna du kommer att möta i en lärsituation? 
En del information kan man få från en deltagarförteckning men det beskriver egentligen inte vilka människor som du möter på en utbildning. 
Det första mötet är viktigt. 
Att ta i hand och hälsa är ett bra sätt att se varje deltagare och även börja memorera namnen?



Rummets betydelse
Miljön kan ha stor betydelse. Ibland tänker vi på rummet men det kan också omfatta hela anläggningen, båden den yttre och inre miljön.

Titta på bilderna nedan och fundera på de olika miljöerna. 
(OBS! Bilderna visar bara olika miljöer i allmänhet och är inte knutna till specifika utbildningsanordnare.)
Speglar möbleringen de olika metoderna vi tänker använda oss av? 
I så fall, vilka metoder passar bäst till dessa bilder?



1 kommentarer:

Humm... ere ingen som törs skriva om hur kul detta är? jo, jag törs, det är jätte kul att få snacka om vuxnas lärande. Men ibland har jag skämskudde på när jag hör mig själv, kommer nog aldrig att lära mig min röst...
Men ändå, det är kul att resonera med Yvonne och er som vi intervjuat, hoppsan, nu röjde jag nog något av de kommande avsnitten ;-)

Skicka en kommentar

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More